عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
بازدید : 1082
نویسنده : عباس يالقيز

 آنچه که می خوانید نه داستان است نه خیالپردازی، واقعیتی است از قصص قرآنی و کتاب مقدس که پس از قرنها از زیر لایه های مدفون شده بیرون آمده و حیرت همگان را برانگیخته. شاید بشود گفت معجزه ای دیگربار است برای مومنین تا ایمانشان را مستحکمتر کنند. که نوشته های قرآنی را روایتی تاریخی و واقعیتی انکار ناپذیر بدانند که لاریب فیه ، نه داستانی اخلاقی.

 
دکتر واندنبرگ با دقت عکس ها را مورد مطالعه قرار داد و اظهار کرد: «من هیچ شکی ندارم که شیء موجود در عکس های هوایی یک کشتی است. من تا به حال در طول مدت فعالیتم، هرگز چنین شیء عجیبی در یک عکس هوایی ندیده بودم.» پس از آن یک گروه کاوشگر آمریکایی نیز به منطقه مورد نظر اعزام شد، ولی حتی با انجام تحقیقات کوتاه مدت، نتوانست اطلاعات قابل توجهی بدست آورد.



:: برچسب‌ها: كشتي , نوح , تركيه ,
تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1391
بازدید : 347
نویسنده : عباس يالقيز

 «ديپلماسي شكست خورده»

 

گرچه مسئولين جمهوري اسلامي هميشه از موفقیت‌ها و فتح و فتوحاتشان دم می‌زنند اما بايد گفت در يك جا به طور كامل قافيه را باخته‌اند. واقعيت آن است كه ايران در عرصه‌ی سياست بین‌الملل و روابط با ساير كشورها به يك بازنده‌ی بزرگ تبديل شده است. گرچه در گذشته كشور ما هزینه‌های زيادي براي ارتباط و نفوذ در برخي كشورها صرف كرده و در اين راه به موفقیت‌های خوبي نيز دست يافته بود، اما سستي و بي مبالاتی‌های سال‌های بعد باعث شد كه اين حوزه‌های نفوذ را به تدريج از دست بدهيم. به طور مثال ايران اولين كشوري بود كه در جنگ بوسني براي مسلمانان بوسني كمك نظامي و تداركاتي فرستاد، حتي چند نيروي نظامي ما در آنجا به شهادت رسيدند. اما ضعف ديپلماسي ما باعث شده كه اكنون ما رابطه‌ای بسيار ضعيف با اين كشور داشته باشيم. همين وضعيت براي كردهاي منطقه‌ی كردستان عراق نيز صادق است؛ ايران هزینه‌ی زيادي براي حمايت از كردهاي عراق در زمان صدام حسين پرداخت نمود، و حتي كردهاي بارزاني مدت‌ها به عنوان پناهنده‌ی جنگي در ايران زندگي می‌کردند. اما اكنون منطقه‌ی كردستان عراق تبديل به حياط خلوت اسرائيل شده و تروریست‌های موساد در اردوگاه‌های اين اقليم آموزش ديده به داخل ايران نفوذ می‌کنند. كشور افغانستان اكنون به مهم‌ترین متحد آمريكا در منطقه تبديل شده و تمام کمک‌های ايران را به فراموشي سپرده است. آنان فراموش کرده‌اند كه هم در زمان جنگ با شوروي و هم در دوران جنگ داخلي اين ايران بود كه به ياري آنان می‌شتافت. اين در حالي است كه زمزمه‌های خيانت گروه حماس در فلسطين و پيوستن آن‌ها به اردوگاه مصر و عربستان آرام آرام به گوش رسيده، كشورهاي با نفوذي چون برزيل و تركيه هم به تدريج از جرگه‌ی كشورهاي دوست ايران فاصله می‌گیرند...

تمامي اين نشانه‌ها حاكي از ورشكستگي سياست خارجي ايران بوده و هيچ نشاني از بهبودي اين روند به چشم نمی‌خورد. بنابراين انتظار می‌رود در آينده نيز كشور ما در صحنه بین‌الملل منزوی‌تر و تنهاتر از گذشته شده به سوي نا کجا آباد پيش رود.



:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1391
بازدید : 328
نویسنده : عباس يالقيز

 «انقراض نسل سوخته»

انتشار نتايج سرشماري نفوس و مسكن سال 90 پيامدهاي فراواني داشت. اما كاهش شديد رشد جمعيت كشور مقوله‌ای بود كه بيش از همه نگرانی‌ها را در پي داشت. اين آمارها نشان می‌دهد كه متولدين دهه‌ی 60 كه آسیب‌های فراواني از انقلاب و جنگ دیده‌اند، طي يك حركت خودجوش تصميم به انقراض نسل خود گرفته‌اند. اين نسل كه هميشه از مدرسه گرفته تا دانشگاه و اشتغال و مسكن با كمبود و مشكلات فراوان روبرو بوده، در جامعه به «نسل سوخته» معروف است.
نتايج اين سرشماري نشان می‌دهد كه براي اولين بار در تاريخ كشور، تعداد فرزندان يك نسل كمتر از تعداد والدينشان شده است. يعني متولدين دهه‌ی 60 يا ازدواج نکرده‌اند و يا اگر هم ازدواج کرده‌اند، به ازای هر خانوار فقط يك فرزند به دنيا آورده‌اند. اين حركت باعث معكوس شدن هرم جمعيتي شده و در مدتي كوتاه تعداد جمعيت فعال كشور را به شدت كاهش خواهد داد. در واقع نسل سوخته‌ی كشور در يك حركت انتحاري قصد دارد انتقام تمام ناملايمات و کاستی‌هایی كه متحمل شده است را از جامعه و دولتمردان بگيرد. زماني كه اين نسل سوخته در دوران كهن سالی‌اش، در به در، به دنبال يافتن جاي خالي در خانه‌های سالمندان است، با كمال مسرت شاهد خواهد بود كه چگونه جامعه در يافتن نيروي كار جوان به مشكل برخورده است. وقتي دولت مجبور به وارد كردن معلم چيني شود تا كمبود كادر آموزش و پرورش را تأمین كند، آنموقع است كه قدر جوانان مظلوم دهه‌ی 60 را خواهد فهميد. جواناني كه زماني براي يافتن شغلي با حقوق ناچيز منت هر كس و ناكسي را می‌کشیدند، در آن زمان شاهد خواهند بود كه جامعه و دولتمردان در حسرت داشتن جوانان جوياي كار به چه آتشي گرفتار آمده‌اند.
جامعه‌ای كه بدون برنامه ريزي، يك نسل پر جمعيت را به وجود آورده و آن را به حال خود رها می‌کند، بالاخره زماني بايد تقاص اين اشتباه خود را بپردازد. و آن زمان براي كشور ما چندان دور نيست.    


:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
من بغض فرو خورده ی هزاران جوان بیکار ایرانی را فریاد خواهم کرد. اصل 28 قانون اساسی ـ هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است ومخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای‌همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احرازمشاغل ایجاد نماید. اصل 29 قانون اساسی ـ برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی‌،بیکاری‌، پیری‌، از کارافتادگی‌، بی‌سرپرستی‌، در راه‌ماندگی‌، حوادث‌و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی‌به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی‌.

برای مشخص شدن آمار بیکاران لطفا وضعیت شغلی خود را در اینجا مشخص کنید:

RSS

Powered By
loxblog.Com