عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392
بازدید : 471
نویسنده : عباس يالقيز

 

کاندیدای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری درباره‌ راه حل مشکلات حوزه‌ اجتماعی از نظر خود گفت: وقتی آدم‌ها بیکار شدند به انحراف می‌افتند، وقتی بیکاری وجود دارد فساد اخلاقی هم می‌آید، دزدی هم می‌آید، رانت هم می‌آید،وقتی در جامعه عدالت نیست و انسان‌ها احساس می‌کنند که از دیگران عقب هستند؛ چه از نظر شغلی و شخصیتی و مالی و کاری، برای به دست آوردن آنچه ندارند ممکن است کارهایی بکنند که از مسیرهای خلاف بگذرد.
مسعود پزشکیان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ، در دیدار با جمعی از دعوت کنندگان از وی برای کاندیداتوری، بسیاری از مشکلات اخلاقی و اجتماعی را ناشی از بی عدالتی در سیستم آموزشی، و خدمات عمومی جامعه خواند و گفت: وقتی بیکاری هست فساد اخلاقی، دزدی و رانت هم می‌آید، کارمند ناتوان از تامین هزینه‌های خانواده، مجبور به تخلف می‌شود....


:: موضوعات مرتبط: سياسي , اقتصادی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکیان , بیکاری , فساد اخلاقی , دزیدی , رانت , انتخابات ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392
بازدید : 498
نویسنده : عباس يالقيز

 

همین وزارت جوانان که سه سال است می خواهد روز بدون طلاق را در تقویم ها ثبت کند ، چقدر دغدغه آموزش جوانان را برای همسان گزینی در ازدواج داشته است؟ آیا وزارت ورزش و جوانان ، به اندازه توجهی به فوتبال دارد ، به آموزش ازدواج برای جوانان پرداخته است؟ قطعاً نه! ، پس چه انتظاری هست جز همین وضع اسفناکی که داریم؟!
عصرایران ؛ جعفر محمدی - وزارت ورزش و جوانان ، تلاش می کند ، یک روز در تقویم را به عنوان روز بدون طلاق ثبت کند. بر اساس طرح این وزارت ، دفترخانه های ازدواج و طلاق ، در این روز ، هیچ طلاقی را ثبت نخواهند کرد. سابقه این طرح ، به سه سال قبل باز می گردد بعد از مدتی وقفه ، بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

تلاش ویژه برای گنجاندن یک عنوان در تقویم به نام "روز بدون طلاق" ، یکی از مصادیق توجه ویژه مسؤولان به امور شکلی و غفلت آنها از مسائل ماهوی است.
 مناسبت گرایی و شعارزدگی را می توان در زمره 5 معضل اصلی جامعه امروز ایران دانست که برگزاری هزاران همایش بیهوده در کشور را می توان نشانه بارزی از آن دانست...


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: طلاق , جوانان , وزارت , بیکاری , ورزش , ازدواج ,
تاریخ : دو شنبه 26 فروردين 1392
بازدید : 476
نویسنده : عباس يالقيز

در حالی که دولت مدعی اشتغالزایی چند میلیونی است و محمود احمدی نژاد نیز زمستان گذشته اعلام کرده بود که دولت او توانسته ۶ میلیون شغل ایجاد کند، بررسیهای علمی نشان میدهند میزان خالص اشتغالزایی در دوران احمدینژاد نزدیک به صفر بوده است.

شب گذشته، دکتر مسعود نیلی، یکی از برجسته ترین اقتصاددانان ایران مهمان ویژه برنامه تلویزیونی "پایش" بود که به طور مستقیم از شبکه اول سیما پخش شد. این استاد اقتصاد، به همراه خود، نمودارهایی از وضعیت اقتصادی کشور را آورده بود که غافلگیر کننده ترین و تکان دهنده ترین آن، مربوط به میزان اشتغالزایی در دولت احمدی نژاد و دولت های قبلی بود که به طور زنده بر روی آنتن رفت...


:: موضوعات مرتبط: سياسي , اقتصادی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: مسعود نیلی , پایش , اشتغال , دولت , احمدینژاد , بیکاری , تورم , اقتصاد ,
تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391
بازدید : 846
نویسنده : عباس يالقيز

 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور اعلام کرد: به ازای هر دو خانوار در کشور، یک جوان ازدواج نکرده وجود دارد.
 مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور اعلام کرد: به ازای هر دو خانوار در کشور، یک جوان ازدواج نکرده وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محزون در نشستی خبری با اعلام آخرین آمار مربوط به ازدواج در کشور، گفت: طی 11 ماهه نخست امسال 726 هزار و 390 ازدواج در کشور رخ داده است و این در حالی است که در این مدت 121 هزار و یک مورد طلاق نیز به ثبت رسیده است.

به گفته وی، 85 درصد پسران در سن 20 تا 34 سال و 84 درصد دختران در سن 15 تا 29 سال ازدواج می‌کنند که به این ترتیب بازه‌های یاد شده نشان دهنده سن ازدواج در شرایط فعلی است.

وی با بیان اینکه 23.8 میلیون نفر از جمعیت کشور در سن ازدواج قرار دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 11.2 میلیون نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند. بنابراین به ازای هر دو خانوار، یک جوان ازدواج نکرده وجود دارد.

محزون سپس آمار ولادت و فوت را اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز یک میلیون و 274 هزار و 859 نفر متولد شده‌اند که از این تعداد 653 هزار و 785 نفر پسر و مابقی دختر بوده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور نسبت جنسی جمعیت کشور را هم همچون متوسط جهانی، 51 درصد مرد و 49 درصد زن عنوان کرد.

محزون یادآور شد: 23.4 درصد جمعیت کشور زیر 15 سال قرار دارند و جمعیت افراد 15 تا 29 ساله معادل 31.6 درصد، 30 تا 64 ساله، 39.3 درصد و افراد بالای 65 سال، 5.7 درصد است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور آمار وقوع 16 طلاق در هر ساعت در کشور را هم تایید کرد. 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: ازواج , جوانان , آمار , جمعیت ,
تاریخ : چهار شنبه 13 دی 1391
بازدید : 393
نویسنده : عباس يالقيز

 

نیروی انسانی ارزشمند است به طوری که در بسیاری از کشورها تنها با این سرمایه اجتماعی توانسته اند مسیر توسعه را طی کنند.
نرخ بیکاری جوانان 20تا 24 ساله در کشور 29.8 درصد است که این میزان نسبت به سایر گروه های سنی بیشتر است.
به گزارش ایرنا، براساس گزارش طرح آمارگیری از نیروی کار تابستان 91 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته، نرخ بیکاری مردان و زنان در گروه سنی یاد شده به ترتیب 24.8 و 48.5 درصد است.
بی تردید، سنین یاد شده بیشترین مراجعان به بازار کار را به خود تخصیص می دهند زیرا بیشترین فارغ التحصیلان دانشگاهی در این سنین قرار دارند.
نرخ بیکاری برای زنان در سنین یاد شده در نقاط شهری 56.2 درصد گزارش شده است...



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , اجتماعی , دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: آمار , بیکاری , فارغ التحصیلان , بازار کار , دانشگاه , گروه , سنی ,
تاریخ : دو شنبه 16 آذر 1391
بازدید : 426
نویسنده : عباس يالقيز

پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر (اول دی ماه)، به سوالات مربوط به این شایعه پاسخ داده است.  به گزارش خبرگزاری فارس، مدت‌هاست که شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در سال 2012 و در روز 21 دسامبر (مصادف با اول دی ماه) در وبلاگ‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود و هر روز ابعاد گسترده‌تری نیز به خود می‌گیرد... 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , جالب و جذاب , ,
:: برچسب‌ها: شب , یلدای , امسال , پایان , دنیاست , پاسخ , سوالاتی , ۲۱ دسامبر ,
تاریخ : شنبه 12 آذر 1391
بازدید : 415
نویسنده : عباس يالقيز

 علیرضا زاهدیان، سرپرست پژوهشکده آمار ایران، با اشاره به پیش‌بینی‌های جمعیتی انجام شده، گفته است: «احتمال این که جمعیت ایران قبل از سال۱۴۲۰ با نرخ رشد منفی مواجه شود، بسیار بالا است

 

او روز دوشنبه، ششم آذرماه، در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایرنا تاکید کرده است که «اگر روند کاهش رشد جمعیت همچنان ادامه یابد از چند جنبه با مشکل مواجه خواهیم شد.» آقای زاهدیان، ورود جمعیت جوان امروز به دوره سالمندی در ۳۰ سال آینده را...



:: موضوعات مرتبط: سياسي , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: آمار , رشد , منفی , جمعیت , ایران , بحران , عبدالعلی , تاجی , پیش بینی ,
تاریخ : جمعه 3 آذر 1391
بازدید : 573
نویسنده : عباس يالقيز

  اعلام نرخ جدید بیکاری و اشتغال 23 رشته دانشگاهی

حدود 1میلیون نفر از کل بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، با این حال بالاترین تعداد بیکاران در رشته‌های صنعت و فرآوری، کامپیوتر، هنر و روزنامه‌نگاری قرار دار یکی از مهم ترین معضلات و مسائل کشور در مورد بیکاری جوانان، عدم موفقیت افرادی است که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی امکان راهیابی به بازار کار را ...
شفاف: حدود 1میلیون نفر از کل بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، با این حال بالاترین تعداد بیکاران در رشته‌های صنعت و فرآوری، کامپیوتر، هنر و روزنامه‌نگاری قرار دارند.

یکی از مهم ترین معضلات و مسائل کشور در مورد بیکاری جوانان، عدم موفقیت افرادی است که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی امکان راهیابی به بازار کار را ندارند و در این بخش با مخاطرات و مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

به عبارتی، درصدی از جمعیت فعال جامعه که به دلیل افزودن بر دانش و تخصص خود راهی دانشگاه ها می شوند و این مسئله باعث تاخیر چندساله آنها در ورود به بازار کار می شود، به جای اینکه بتوانند پس از فارغ التحصیلی ورود بهتری به بازار کار داشته باشند، به درب های بسته...

 



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , اجتماعی , دانشگاه , ,
:: برچسب‌ها: آمار , بیکاری , فارغ التحصیلان , رشته , جدول , بازار کار , دانشگاه ,
تاریخ : جمعه 19 آبان 1391
بازدید : 364
نویسنده : عباس يالقيز

 آفتاب: در اين نظرسنجي سه گزينه زير در برابر بينندگان قرار داشت: 
-طرح سوال در جلسه علني 
- طرح سوال در جلسه غيرعلني 
-منتفي شدن سوال 

در پايان برنامه مناظره نتيجه اي كه از اين نظر سنجي برصفحه تلويزيون ظاهرشد نشان داد كه بيش از 79درصد موافق گزينه اول( سوال از رئيس جمهور درجلسه علني) 7درصد موافق طرح سوال در جلسه غيرعلني و بقيه موافق منتفي شدن سوال هستند. 

گفتني است در جريان مناظره، علي اصغرزارعي به عنوان مخالف سوال از رئيس جمهور، يكي از دلايل اصلي اين مخالفت را نگراني از بدترشدن اوضاع بازار بدليل سخناني كه رئيس جمهور در مجلس ايراد خواهد كرد اعلام داشت.
 
زارعي در تحكيم اين استدلال خود به كنفرانس اخير مطبوعاتي احمدي نژاد اشاره كرد و گفت بعد از سخنان رئيس جمهور، بازار به هم ريخت. 

به گزارش خبرآنلاین، علي مطهري نيز در جريان مناظره از زارعي و دوستانش خواست از طرح سوال و پاسخ رئيس جمهور نترسند.



:: موضوعات مرتبط: سياسي , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: مناظره , علی مطهری , علی اصغر زارعی , دیروز امروز فردا , نتیجه , نظرسنجی ,
تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391
بازدید : 545
نویسنده : عباس يالقيز

پیرمرد سیگار فروش (بر اساس یک رویداد واقعی)

پیرمرد تمام بساط سیگار فروشی‌اش را در یک کارتن جا داده بود و در حالی که آن را دو دستی چسبیده بود وارد مینی بوس روستایی شد. او سلام کرد و سرنشینان مینی بوس هم که او را می‌شناختند، سلام او را پاسخ گفتند: «سلام دایی جمشید، سلام علیکم هم ولایتی...»

دایی جمشید روی صندلی نشست و آهی از ته دل کشید. گرمای داخل مینی بوس احساس خوبی به او می‌داد. عضلات بدنش که از سرمای سوزناک بیرون منقبض شده بود به آرامی داشت رو به آرامش می‌رفت.

پیرمرد سال‌ها کنار دیوار توالت‌های عمومی شهر بساط داشت و سیگار میفروخت. در فصل تابستان پاتوق او جایی خنک و دنج بود اما در زمستان تبدیل به یک سردخانه‌ی واقعی می‌شد. یک تشک زیرش می‌انداخت و یک پتوی ضخیم هم روی پاها و بدنش می‌کشید تا شاید از سرما در امان باشد. اما تحمل سرمای سوزناک آذربایجان...



:: موضوعات مرتبط: داستان , اقتصادی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پیرمرد , سیگار , فروش , داستان , فقر , سرما ,
تاریخ : جمعه 7 آبان 1391
بازدید : 518
نویسنده : عباس يالقيز

کاپیتان شهبازی

کاپیتان هوشنگ شهبازی که سال پیش هواپیمای بویینگ ۷۲۷ را در راه بازگشت از مسکو به مقصد تهران، بدون باز شدن چرخ جلو و بدون حادثه بر زمین نشاند می‌گوید که بیش از سه ماه است که بدون دریافت هیچ‌گونه حقوق بازنشستگی خانه‌نشین شده است...



:: موضوعات مرتبط: سياسي , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: کاپیتان , شهبازی , هواپیما , حادثه , بازنشسته , اخراج ,
تاریخ : جمعه 6 آبان 1391
بازدید : 386
نویسنده : عباس يالقيز

 

بازي با مرگ

حادثه در شهر بازی، بازی با مرگ

چند وقت پيش به همراه خانواده به يك شهر بازي رفته بوديم. در آنجا يك وسیله‌ی بازي عجيب و غريب ديديم كه بيشتر به يك ابزار شكنجه می‌ماند. اين وسيله متشكل از دو طناب باريك اما به ظاهر محكم بود كه به يك كمربند ايمني متصل می‌شد. كودك بخت برگشته را با اين كمربند محكم می‌بستند و ...

اين اتفاق باعث شد من در اين مقاله به امنيت وسايل تفريحي كشور بپردازم. به جرات می‌توان گفت در كشور ما وسايل تفريحي تا خراب نشوند مورد رسيدگي و تعمير قرار نمی‌گیرند و حوادث تلخي كه گاه و بيگاه در پارک‌ها و شهربازی‌های ما روي می‌دهد ناشي از همين موضوع است. (مثل حادثه­ي كشته و زخمی شدن ...

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: حادثه , پارک , شهربازی , مرگ , تله کابین , آسانسور ,
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1391
بازدید : 553
نویسنده : عباس يالقيز

 نمی‌دانم تا چه حد با من موافقید اما به نظر من یکی از بهترین راه‌های پی بردن به وضعیت اقتصادی و تا حدودی فرهنگ هر مملکتی توجه 

پیام بازرگانیبه پیام‌های بازرگانی پخش شده از تلویزیون آن کشور است.

 مثلاً در تلویزیون ژاپن و کره بیشتر وسایل دیجیتال تبلیغ می‌شود و یا در شبکه‌های تلویزیونی ترکیه بیشتر لوازم آرایشی، وسایل آشپزخانه، پوشاک و دکوراسیون منزل تبلیغ می‌شود که آمارها نیز نشانگر فعالیت زیاد صنایع این کشورها در این زمینه‌ها می‌باشد. اما در مقابل در افغانستان چون چیزی به نام تولید وجود ندارد بیشتر، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی خصوصی تبلیغ می‌شود.

با توجه به اینکه آمار دقیق و روشنی از اوضاع اقتصادی کشور ما ایران، در دست نیست همین روش بررسی ...



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پیام , بازرگانی , اقتصاد , ایران , تولید , بانک , آموزشگاه , کنکور ,
تاریخ : یک شنبه 1 آبان 1391
بازدید : 570
نویسنده : عباس يالقيز

 معلمی به نام دایی

در دبستان معلم پیری داشتیم که همه او را «دایی» صدا می‌زدند و کسی نام اصلی او را نمی‌دانست. در واقع او دایی همه‌ی بچه‌های مدرسه بود. دایی مسئولیت خاصی در مدرسه نداشت. او به نوعی معلم ذخیره محسوب می‌شد، گاهی به ناظم برای حفظ نظم مدرسه کمک می‌کرد و گاهی هم اگر معلمی غیبت داشت به جای آن سر کلاس می‌آمد.

پیرمرد دیگر حوصله‌ی درس دادن نداشت و هر موقع سر کلاس می‌آمد، در حالی که سیگار دود می‌کرد...



:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و ادبیات , اجتماعی , جالب و جذاب , ,
:: برچسب‌ها: معلم , دبستان , دایی , دهه شصت , بمباران , خاطره ,
تاریخ : یک شنبه 30 مهر 1391
بازدید : 513
نویسنده : عباس يالقيز

 زلزله‌ی آذربايجان، درس‌ها و عبرت‌ها

زلزله‌ی اخير آذربايجان گذشته از تلخي كشته و زخمي شدن هم وطنانمان حاشیه‌ها و پيامدهاي فراواني داشت. اولين موضوع، نحوه‌ی كمك رساني به مردم زلزله زده بود. گرچه کاستی‌ها و ناهماهنگی‌های فراواني در اين امر ديده می‌شد، اما اگر منصفانه قضاوت كنيم بايد به نهادهاي كمك رسان هم در اين مورد حق بدهيم. چون...

...اما انتقاد جدي ما اين است كه با يك زلزله‌ی 6 ریشتری چرا بايد چنين فاجعه‌ای پيش بيايد؟ همين چند روز پيش يك زلزله‌ی بالاي 7 ريشتري در كاستاريكا به وقوع پيوست كه فقط 2 نفر تلفات داشت...

زلزله آذربایجان



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: زلزله , آذربايجان , درس‌ها , عبرت‌ها ,
تاریخ : جمعه 1 بهمن 1398
بازدید : 1094
نویسنده : عباس يالقيز

  

افتخار دارم به اطلاع دوستان برسانم که تالار گفتمان forum انجمن افتتاح گردید و شما دوستان میتوانید با عضویت در انجمن مطالب خود را در آن منتشر نمایید.

کساني كه بيش از يك ساعت در هفته وقت خود را در اين وبلاگ صرف كنند طبق قانون شاغل محسوب شده و حقوقي مساوي مدير سايت يعني صفر ريال وجه رايج مملكت دريافت خواهند كرد. با توجه به اينكه هيچ محدوديتي در استخدام دوستان در اين طرح وجود ندارد اميد است به زودي ريشه ي نحس بيكاري از اين مملكت كنده شده و ما به اقتصاد اول نه تنها اين دنيا كه آن دنيا نيز تبديل شويم...

لازم به ذكر است كه ارسال مطالب غير اخلاقي و توهين آميز موجب لغو عضويت شما خواهد شد

خوش آمديد 

عنوان بندي موضوعي مطبوعات كشور:

 
»        خبرهاي خارجي
»        خبرهاي حوادث
 
»        خبرهاي ورزشي
»        خبرهاي سياسي
 
»        خبرهاي مذهبي
 
»        تابناك

 

 

 

براي مشاهده وبلاگ اصلي اينجا را كليك كنيد. 

براي ديدن كاريكاتور اينجا كليك كنيد(جدید)

تصاوير جالب (كليك كنيد)

تصاوير كاملا سياسي (كليك كنيد)

فروشگاه اينترنتي

 



:: موضوعات مرتبط: سياسي , طنز , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: وبلاگ , گروهي , انجمن , بيكار , فارغ التحصيل , خبرهاي , روزنامه ,

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


من بغض فرو خورده ی هزاران جوان بیکار ایرانی را فریاد خواهم کرد. اصل 28 قانون اساسی ـ هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است ومخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای‌همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احرازمشاغل ایجاد نماید. اصل 29 قانون اساسی ـ برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی‌،بیکاری‌، پیری‌، از کارافتادگی‌، بی‌سرپرستی‌، در راه‌ماندگی‌، حوادث‌و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی‌به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی‌.

برای مشخص شدن آمار بیکاران لطفا وضعیت شغلی خود را در اینجا مشخص کنید:

RSS

Powered By
loxblog.Com